Zmienność czasu w Pszczółkach
W ostatnim tygodniu rozmawialiśmy o następstwach i zmienności pór roku, dni tygodnia i czasu. Przypomnieliśmy sobie, jaka pora roku zawitała do nas w grudniu i które przyjdą w kolejności za nią. Parasole z atrybutami pór roku stworzyliśmy bez problemu. Nicolka zadbała o parasol zimowy, Zosia wiosenny, Maciek skupił się na atrybutach letnich, do których zaliczamy dużą ilość słońca. Maja natomiast narysowała gruszkę i drzewo, jako symbol jesienny. Mogliśmy sprawdzić, czy nasze przedszkolaki na pewno narysowały prawidłowe symbole- dlatego Dawidek i Patryk na kole pór roku omówili nam każdy z nich. Nadeszła chwila, kiedy przystąpiliśmy do czasu. Znane nam już okiennice zawisły na naszej tablicy. Wybieraliśmy okna z numerami, aby dowiedzieć się, co się pod nimi kryje… Po kilku odsłonięciach wiadomo było, że jest to obrazek zegara. Podpisaniem jego zajęli się Antek i Patryk. Mogliśmy przejść do tajemniczego pudełka z którego Bruno wyjął klepsydrę, Szymek zegar ścienny a Oliwka zegarek na rękę. Zastanawialiśmy się, do czego one służą – oglądaliśmy różne przedmioty służące do odmierzania czasu, nazywaliśmy zegarki a także próbowaliśmy określać godzinę. Zarówno prawdziwy zegarek jak i ten papierowy ustawialiśmy na dany czas. W końcu mogliśmy przejść do wykonania naszych zegarków. Koła papierowe szybko zostały pomalowane farbami, nakrętki posłużyły do oznaczenia godzin a wskazówki Pszczółki wycięły samodzielnie. Nawet z cyferkami nie miały kłopotu. Tak oto zegarki odmierzają czas w naszej szatni. Teraz już nikt nie spóźni się na śniadanko:)
Małgorzata Kalicka