Wizyta u fryzjera i kosmetyczki
Podejmowana tematyka oscylowała wokół zawodu fryzjera i wyposażenia salonu fryzjerskiego. Dzieci rozwiązywały zagadkę słowną dotyczącą fryzjera. Wysłuchały wiersza pt. „Czary u fryzjera” M. Olechowskiej oraz wiersza pt. „Grzebień i szczotka” J. Brzechwy z wykorzystaniem sylwet. Oglądaliśmy i nazywaliśmy przybory fryzjerskie. Wspólnie urządziliśmy w naszej sali „kącik fryzjerski”, w którym dzieci wcielały się w rolę fryzjera i klienta. Podczas zabawy dydaktycznej „Fryzurki” odbył się pokaz zdjęć przedstawiających różne fryzury. Nazywaliśmy je oraz porównywaliśmy ze swoimi własnymi fryzurami. W zabawie matematycznej: „Co jest potrzebne do pracy fryzjerce?” – liczyliśmy przybory fryzjerskie. W zabawie matematycznej: „Ozdoby do włosów” – grupowaliśmy ozdoby ze względu na ich rodzaj (frotki, spinki itp.) Określaliśmy właściwości podmuchu suszarki do włosów (szybki, ciepły).
Dnia 15 marca wyruszyliśmy z całą grupą do salonu fryzjersko-kosmetycznego „Viola”. Obserwowaliśmy pracę fryzjerki i kosmetyczki podczas strzyżenia i mycia włosów klientom. Odbyła się demonstracja przyrządów (suszarki, szczotek, nożyczek itp.) niezbędnych do zabiegów fryzjerskich. Oglądaliśmy maseczki, odżywki przeznaczone do pielęgnacji włosów. Pani fryzjerka i p. kosmetyczna omówiły, na czym polega ich praca. Dzieci wręczyły paniom włąsnoręcznie wykonane podziękowanie w kształcie lusterka.
Ewelina Kurowicka