Wielkanocny galimatias - baranki, kurczaczki, rzeżucha...
Skupiliśmy się w tym tygodniu na tematyce dotyczącej Świąt Wielkanocnych i zwyczajów związanych z tymi świętami. Przedszkolaki rozwiązały zagadkę dotyczącą zająca. Chętnie wykonywanym ćwiczeniem oddechowym i usprawniającym motorykę narządów artykulacyjnych były „Wiosenne porządki Języczka”. Dzieci wysłuchały również wiersza pt. „Wielkanoc” M. Przewożniaka z wykorzystaniem ilustracji oraz wiersza pt. „Malowanie jajek” E. M. Minczakiewicz. Opowiadanie pt. „Wielkanocna przygoda zajączka” z wykorzystaniem ilustracji stanowiło inspirację do dalszych zabaw ruchowych. Na podstawie tegoż ciekawego opowiadania dzieci układały historyjkę obrazkową. Dzieci uczestniczyły w zabawach twórczych z gazetami: ugniatanie gazet; położenie gazety przed sobą, za sobą, nad sobą. Ugniecione gazety pełniły rolę „marchewek” w zabawie kształcącej celność pt. „Koszyk marchewek”. W trakcie zabawy rozwijającej orientację w przestrzeni dzieci szukały w sali koszyczków z jajkami.
Przedszkolaki przeliczały pisanki (rozróżnianiały liczenie błędne od prawidłowego). Klasyfikowały również pisanki ze względu na wielkość i kolor. Układały sylwety trzech pisanek od najmniejszej do największej i przyklejały je na kartce. Wykonaliśmy kurczaczka z wydmuszki przepiórczego jajka, a także kartkę wielkanocną z motywem baranka dla rodziców.
Omówiliśmy etapy sadzenia fasoli i ustaliliśmy kolejność działania podczas sadzenia. Posadziliśmy fasolę w doniczce z ziemią i w słoiku z wodą, sialiśmy - rzeżuchę, szczypiorek. Codziennie obserwujemy rośliny i pielęgnujemy je.
Ewelina Kurowicka